HSC Max

I forbindelse med at katamaran færgen Max skiftede fra Molslinjen til datterselskabet Bornholmslinjen skiftede den navn fra Max Mols.

Max blev bygget i Hobart på Tasmanien af værftet “Incat” i 1998, og fik i 2019 en kraftig opdatering af interiøret, i forbindelse med at den blev indsat på overfarten mellem Rønne og Ystad.

HSC Max sejer ud fra Rønne Havn - April 2021
HSC Max sejer ud fra Rønne Havn – April 2021

I modsætning til Express 1, er Max indrettet med to passagerdæk, og dens vogndæk består af en lang række ramper, der giver et meget trangt og giver en følelsen af at man kører inde i et kæmpe sneglehus følelse.

  • 91,3 meter lang
  • 26 meter bred
  • 800 passagerer

Det trange vogndæk har dog den store fordel, at bilerne på vogndækket ikke udsættes for den saltvand man oplever på Express 1.

Vogndækket på Bornholmslinjens HSC Max - April 2021
Vogndækket på Bornholmslinjens HSC Max – April 2021
HSC Max ligger ved Øernes Kaj i Rønne havn
HSC Max ligger ved Øernes Kaj i Rønne havn
Buffet ombord på Molslinjens HSC Max
HSC Max - Bornholmslinjen - April 2021
HSC Max – Bornholmslinjen – April 2021

Du kan se hvor hurtigfærgen Max befinder sig på MarineTraffic.

Max har i modsætning til den større Express 1, ikke monteret en T-foil, der kan stabilisere den i Østersøens bølger.

2 kommentarer til “HSC Max”

Skriv en kommentar